Gwarancja czy odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową
Pielęgnacja obuwia

Oferujemy produkty renomowanych niemieckich firm Collonil i Bama. Collonil i Bama tworzą produkty wysoce profesjonalne i łatwe w użyciu, zawsze i dla każdego.

konserwacja obuwia
Poradnik Konsumenta

Jesteś świadomym konsumentem? Zapoznaj się z informacjami zawartymi na tej stronie


poradnik konsumenta
SPRAWDŹ ZASADNOŚĆ REKLAMACJI ONLINE

Masz kłopot z reklamacją obuwia ? Sprawdż czy twoja reklamacja jest zasadna. Kontaktując się za pomocą formularza uzyskasz także poradę w sprawie zasadności reklamacji

czytaj więcej
 
Dzisiaj jest: Czwartek,  24 Kwietnia 2014.  Imieniny obchodzą:  Aleksander, Aleksy, Egbert, Erwin, Erwina, Fidelis, Grzegorz, Horacy, Horacjusz, Zbroimir.  Do końca roku zostało: 252 dni.   Znak zodiaku:  Byk

Kontakt

Nr Gadu-Gadu : 9753787
Krzysztof Jurek

Weź udział w ankietach

Jak Twoja reklamacja została rozpatrzona przez sprzedawcę?

naprawiono mi buty - 12.5%
od razu zwrócono mi gotówkę - 2.2%
reklamacja została odrzucona przez sprzedawcę - 81.3%
wymieniono towar na wolny od wad - 4%

Ogólna liczba głosów: 503
The voting for this poll has ended on: 30 Wrz 2013 - 00:00

Reklamowałaś(-eś) buty ponieważ?

farbowała podszewka lub wyściółka - 5.4%
odpadły elementy ozdobne - 2.4%
odkleiła się podeszwa - 20.5%
popękał materiał w obuwiu - 14.1%
pękła skóra na zgięciu - 12.8%
pękła podeszwa - 10.1%
skóra zmieniła kolor - 5.3%
uszkodziło się zapięcie w butach - 5%
uszkodziła się koturna lub klin - 3.4%
uszkodził się but w części pięty - 13.4%
przetarła się podeszwa - 7.7%

Ogólna liczba głosów: 625
The voting for this poll has ended on: 30 Wrz 2013 - 00:00

Uznano mi reklamację ponieważ:

uzyskałam pomoc rzecznika praw konsumenta - 12.6%
uzyskałam pomoc od federacji konsumentów - 1.8%
pomógł mi rzeczoznawca na podstawie opinii - 29.7%
uzyskałam pomoc przez mediację - 2.7%
sąd konsumencki przyznał mi rację - 6.3%
nikt mi nie pomógł - 46.8%

Ogólna liczba głosów: 111
The voting for this poll has ended on: 30 Wrz 2013 - 00:00


Gwarancja czy odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową

PDFDrukujEmail

Zakupiony towar w sklepie, można reklamować u sprzedawcy kwestionując jego zgodność z zawartą umową, a jeżeli posiadamy gwarancję możemy domagać się żądania usunięcia wady przez Producenta w jej ramach. Reklamowanie towaru konsumpcyjnego u sprzedawcy jest możliwe w ramach ustawy konsumenckiej, która mówi o jego niezgodności z umową (w praktyce oznacza to wadę towaru) i może ją złożyć osoba fizyczna, która zakupiła towar dla własnych potrzeb ( Dz. Ust. Nr. 141, poz.1176, z 27 lipca 2002 r), nie jest to tryb reklamacyjny przewidziany dla przedsiębiorców, którzy nabyli towar w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Na podstawie powyższego aktu prawnego to sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową i żaden sprzedawca nie może się od niej uwolnić, a wynika to z prawa powszechnie obowiązującego, które zakłada okres odpowiedzialności w okresie dwóch lat od dnia wydania towaru kupującemu, a w przypadku stwierdzenia wady towaru w terminie do sześciu miesięcy, ustawa przewiduje domniemanie, że wada towaru istniała już w chwili jego wydania konsumentowi.

Oprócz powyższego kupujący najczęściej ma możliwość składania reklamacji na podstawie ogólnych warunków dokumentu gwarancji, którego wydanie następuje wraz z towarem kupowanym. Gwarancja zawiera oświadczenie gwaranta, w którym określa on swoje obowiązki oraz uprawnienia kupującego, wówczas, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada cechom wskazanym w jego oświadczeniu. Polecam konsumentom gorąco, aby zapoznać się z warunkami gwarancji przed dokonaniem transakcji.

Kupujący sam decyduje o tym, z którego uprawnienia chce skorzystać; czy z niezgodności towaru z umową, czy z gwarancji. Sprzedawca nie może i nie ma prawa wskazywać czy zmuszać konsumenta, z czego ma skorzystać. Jeżeli już została wybrana forma złożenia reklamacji i jest to ustawa, to w pierwszej kolejności konsument może ( właściwa jest forma pisemna) domagać się nieodpłatnej naprawy reklamowanego towaru lub wymiany na nowy wolny od wad, a jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe albo wymagają poniesienia nadmiernych kosztów, bądź sprzedawca nie zdoła zachować odpowiedniego czasu, to pozostaje nam możliwość negocjowania obniżenia ceny, lub odstąpienia od umowy i domagania się zwrotu gotówki. A opierając się na gwarancji należy zwrócić szczególną uwagę czy gwarancja przewiduje możliwość wymiany towaru na nowy, jeżeli reklamowana wada wystąpiła ponownie, a jeżeli nie ma takiej możliwości będziemy mieli do czynienia z niekończącymi się naprawami, więc w takim przypadku jest lepsze dochodzenie roszczeń z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

 


Szczególnie Polecam

Ulubione linki:
Kancelaria Radców Prawnych
Specjalizujemy się w pomocy w uzyskiwaniu należnych Państwu odszkodowań.
Wiercenie studni głębinowych
Profesjonalne wiercenie studni głębinowych, abisyńskich, biogazowych. Wiercenie pod pompy ciepła. Palowanie, osuszanie, odwadnianie terenu. Tanio i profesjonalnie

Odwiedzano Stronę

Odsłon :  678466

Teraz Online

Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości 

Aktualizacja Strony

Ostatnia aktualizacja strony :
Friday 25 October 2013, 5:27